Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Aktualności gimnazjalne

Szczegóły

Marsz Żywych

W czwartek 12 kwietnia 2018 roku w hołdzie ofiarom Holokaustu uczniowie klas II oddziałów gimnazjalnych przy Szkole Podstawowej nr 2 w Skierniewicach wzięli udział
w 30 Marszu Żywych, który odbył się na terenie byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.

Pomysłodawczynią i głównym organizatorem wycieczki była pani Dorota Bodera-Czechowska przy wsparciu nauczycielek pani Doroty Orłowskiej i pani Agnieszki Jelonek-Krupińskiej.

Wszyscy uczestnicy Marszu przeszli trzykilometrową trasę spod bramy
z napisem „Arbeit macht frei”, znajdującej się w obozie Auschwitz I, do byłego obozu Auschwitz II-Birkenau

 Tegoroczny Marsz Żywych przypadał w 70. rocznicę powstania państwa Izrael oraz 30 lat po pierwszym Marszu –  który odbył się 1988 roku w Dniu Pamięci o Zagładzie. Data ta związana jest z powstaniem w getcie warszawskim.

W Marszu Żywych udział wzięło tysiące Żydów z poszczególnych kontynentów. Uczniowie naszej szkoły mieli możliwość poznania ludzi z całego świata, wymienić się znaczkami i flagami swoich krajów, a nawet zawrzeć nowe znajomości.

Marsz Żywych na wszystkich wywarł ogromne wrażenie, uczniowie mogli się przekonać do jakiej tragedii może doprowadzić rasizm i nietolerancja. Większość uczniów zadeklarowała, że pojedzie na kolejny Marsz Żywych już za rok.

Wycieczka do Oświęcimia zostało zorganizowane dzięki wsparciu Ministerstwa Edukacji Narodowej, które sfinansowało koszty przejazdu.

Duże podziękowania kierujemy do Wydziału Kultury i Promocji Urzędu Miasta Skierniewice za ufundowanie koszulek dla uczestników Marszu.

Dorota Bodera-Czechowska

 foto


WIZYTA W OŚRODKU DLA DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH

15 marca dziewięcioro uczniów z kl. IIA gim., którzy wzięli udział w projekcie edukacyjnym pn. „Jak przygotować przedstawienie teatralne”, gościło w Ośrodku dla Dzieci Niepełnosprawnych , działającym przy Stowarzyszeniu „Wspólna Troska” w Skierniewicach. Uczniowie wraz z opiekunem p. Marzeną Kaczor zostali zaproszeni przez kierownictwo placówki na spotkanie z ich podopiecznymi. Grupa teatralna zaprezentowała dzieciom samodzielnie przygotowaną, wg własnego scenariusza, baśń pt.: „Opowieść o poczciwym smoku”. Przedstawienie bardzo się podobało widzom. Były oklaski, podziękowania i słodkie upominki. Nie zabrakło również zaproszenia na kolejne takie spotkanie, które dla dzieci niepełnosprawnych jest zawsze wielkim wydarzeniem. Współpraca z Ośrodkiem trwa
od wielu lat. To już czwarty spektakl wystawiony przed tą wdzięczna publicznością
przez uczniów klas gimnazjalnych.


WIELKI SUKCES MAĆKA

11 kwietnia w Kuratorium Oświaty w Łodzi odbyła się gala wręczenia nagród laureatom konkursów przedmiotowych. Wśród zaproszonych był nasz uczeń z kl. IIIB gim. – Maciej Wach, który jest podwójnym laureatem: z wynikiem 100% z matematyki i z wynikiem 90% z fizyki. Maciek odebrał gratulacje i nagrody z rąk Łódzkiego Kuratora Oświaty Grzegorza Wierzchowskiego w obecności licznie zgromadzonych znakomitych gości
oraz najlepszych uczniów województwa łódzkiego i ich nauczycieli. Wynik osiągnięty
przez Macieja daje mu przywilej – zgodnie z wytycznymi Centralnej Komisji Egzaminacyjnej - zwolnienia z egzaminu gimnazjalnego w części matematycznej i przyrodniczej. Maciek jest jedynym uczniem w naszym mieście z tak znakomitym wynikiem. Życzymy mu dalszego zapału do nauki przedmiotów ścisłych, sukcesów w kolejnych latach nauki i osiągnięć
na miarę tego obecnego.


WYJAZD DO CENTRUM NAUKI „KOPERNIK”

21. lutego grupa uczniów z klas II gimnazjalnych pojechała do Centrum Nauki „Kopernik” na warsztaty z robotyki i biologii. Te ciekawe i niezwykłe lekcje odbyły się w ramach projektu unijnego pn. „Nauka gwarancją lepszej przyszłości” realizowanego w klasach gimnazjalnych od zeszłego roku. Uczniowie mieli okazję samodzielnie przeprowadzać doświadczenia, konstruować urządzenia elektryczne, przeprowadzać analizę anatomiczną eksponatów zwierzęcych i przygotowywać dokumentację na podstawie badań.

            Później był czas na samodzielne zwiedzanie wszystkich obiektów i świetną zabawę połączoną ze zdobywaniem praktycznej wiedzy. Wycieczka była bardzo udana.


APEL NA ŚWIĘTA WIELKANOCNE

28 marca w środę przed feriami świątecznymi odbył się w naszej szkole apel z okazji Świąt Wielkiej Nocy. Spektakl słowno – muzyczny przygotowała klasa IIA gim.
pod kierunkiem p. Marzeny Kaczor i p. Katarzyny Lange. Przedstawienie uświetniły bardzo dobrze przygotowane przez chór szkolny pod okiem p. Justyny Podkoń i p. Magdaleny Radek pieśni tematyczne. Widzom szczególnie spodobała się pieśń pt.: „Golgota” w wykonaniu uczennicy kl. IIIA gim. Kingi Klepaczki oraz występ taneczny Irminy Majki z kl. IIA gim. obie solistki zostały nagrodzone gromkimi brawami. Wśród recytatorów wystąpiły również dwie uczennice z kl. VIIA. Prezentacja multimedialna oraz nagrania cytatów z Pisma Świętego stanowiły dodatkowe efekty, które wpłynęły na atrakcyjność apelu i wprowadziły
w atmosferę nadchodzących świąt.


APEL PODSUMOWUJACY I PÓŁROCZE

I półrocze roku szkolnego już za nami. Przyszedł czas na podsumowanie osiągnięć
w nauce oraz konkursach szkolnych i pozaszkolnych. 27 marca odbył się w naszej szkole apel podsumowujący wyniki uczniów w I semestrze. Pan dyrektor Paweł Koźbiał wręczył nagrody wyróżniającym się uczniom oraz zwycięzcom licznych konkursów. Apel trwał całą godzinę, gdyż lista wyróżnionych osób okazała się bardzo długa. Było dużo emocji, oklasków, zaskoczenia i radości. Gratulujemy wszystkim nagrodzonym!


DEBATA Z CYKLU "POROZMAWIAJMY O PATRIOTYZMIE"

„Flaga się w końcu podrze, godło rozmyje, a hymn może zostać zapomniany. Istotą patriotyzmu jest troska i oddanie”- pod tym hasłem odbywała się kolejna debata z cyklu „Porozmawiajmy o..”, w tym roku uczniowie rozmawiali o patriotyzmie .

Dyskusja miała miejsce 11 kwietnia 2018r. w Szkole Podstawowej nr 2 w Skierniewicach w budynku dawnego Gimnazjum nr 3. W związku z ogłoszeniem Roku dla Niepodległej i setną rocznicą odzyskania przez Polskę Niepodległości tematem debaty był właśnie patriotyzm. Młodzież z klas VI, VII szkoły podstawowej i II, III gimnazjum stworzyła grupy zadaniowe. Każdy zespół miał w swoim składzie gościa-eksperta, który był głosem doradczym w dyskusji, a zaproszenie na debatę przyjęli: pani wizytator Mirosława Nowacka-   przedstawiciel Delegatury Kuratorium Oświaty, pani Anna Janus- przedstawiciel Izby Historii Skierniewic, druh Kamil Dziedzic i druh Michał Żurawicz- reprezentujący Związek Harcerstwa Polskiego oraz przedstawiciele Rady Rodziców Szkoły Podstawowej nr 2 pani Małgorzata Klepaczka i pan Paweł Gmerek, Punktem wyjścia do debaty były wyniki sondy przeprowadzonej przez młodzież, w materiale wykorzystano również zasoby Internetu. Następnie, aby obiektywnie przybliżyć temat wyjaśniono pojęcia patriotyzm, nacjonalizm i kosmopolityzm. Później przyszedł czas na najważniejsza część, czyli pracę w grupach. A oto z jakimi problemami musieli zmierzyć się uczestnicy:

 

1.Na czym polega współczesny patriotyzm?

2.W jakich sytuacjach możemy wykazać się postawą patriotyczną?

3.Co rozumiesz pod pojęciem lokalny patriotyzm? (lokalny patriotyzm to…)

4.Co decyduje o tym, że ktoś uznaje kogoś za patriotę lub nacjonalistę?

5. Czy kosmopolityzm wyklucza patriotyzm? Uzasadnij swoje stanowisko.

6. Przygotuj projekt Kodeksu Młodego Patrioty.

Po przedstawieniu swojego punktu widzenia był czas na wymianę poglądów i końcowe wnioski z przebiegu debaty. Swoje spostrzeżenia przekazali wszyscy zaproszeni goście, którzy zgodnie podkreślali zasadność podjęcia takiego ważnego tematu, a także kompetencje i otwartość młodzieży-uczestników dyskusji. Podsumowania dokonali gospodarze spotkania, czyli dyrekcja SP nr 2 pan Paweł Koźbiał i pan Roman Czyżewski.

Organizatorkami debaty były: Anna Anwajler i Elżbieta Łopatka

 foto


WIZYTA NA WIEJSKIEJ

Dnia 05.04.2018 roku uczniowie byłego Gimnazjum nr 3 udali się na wycieczkę do Warszawy. W trakcie jej trwania dowiedzieliśmy się jak funkcjonuje polski parlament, przyjrzeliśmy się z bliska głównej sali obrad, usłyszeliśmy wiele ciekawych faktów z historii gmachu przy ulicy Wiejskiej.

   Kolejnym punktem programu była wizyta w Mauzoleum Walki i Męczeństwa. W latach okupacji znajdowało się tu ciężkie więzienie śledcze, gdzie torturowano zatrzymanych, a podczas powstania dokonywano masowych egzekucji Polaków.

 Po dużej dawce historii przyszedł na czas na odpoczynek i trochę zabawy. Te ostatnie chwile wycieczki spędziliśmy w kręgielni. Szkoda, że dzień był taki krótki.

                                                                                                                                  G.A.

 foto


„JAK ZGINĄŁ STEFAN?”

Taką zagadkę kryminalistyczną mieli za zadanie rozwikłać uczniowie
III a gimnazjum Szkoły Podstawowej nr 2 w Skierniewicach podczas kolejnych już zajęć w laboratorium chemicznym w Centrum Nauki Kopernik. Wyjazd był całkowicie bezpłatny, ponieważ finansowany z UE w ramach projektu ”Nauka gwarancja lepszej przyszłości” i mimo wolnego od nauki dnia 3 kwietnia 2018r. udał się wyśmienicie. Zajęcia organizowane w formie 2- godzinnych laboratoriów w dobrze wyposażonych pracowniach okazały się strzałem w dziesiątkę. Uczniowie w małych grupach, ubrani i wyposażeni jak studenci na zajęciach, pracowali bardzo aktywnie. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że bardzo podoba im się forma pracy ćwiczeniowo-laboratoryjnej. Ponadto sprzyja to zrozumieniu i polubieniu tak trudnych przedmiotów jak fizyka i chemia.

Okazuje się, że z pozoru trudna i niezrozumiała nauka jaką jest chemia otacza nas zewsząd i towarzyszy przy najprostszych czynnościach: przy pieczeniu ciasta, wrzucaniu cytryny do herbaty czy modelowaniu włosów.

Czy wiecie, że jedną z najczęstszych metod badania próbek w laboratorium jest analiza chemiczna? Metoda ta polega na przeprowadzeniu różnych reakcji charakterystycznych, czyli takich które w obecności jakiegoś konkretnego jonu albo związku chemicznego tworzą bardzo nietypowe efekty, jak żółty osad czy szafirowe zabarwienie roztworu. Na podstawie kilku albo niekiedy kilkudziesięciu takich prób można zidentyfikować składniki badanej próbki. Jest to zatem metoda nieco żmudna, ale i pełna niespodziewanych rezultatów, którą uczniowie mogli poznać i samodzielnie sprawdzić na zajęciach w laboratorium chemicznym. Aby rozwikłać zagadkę opracowali eksperymenty i wykonali odpowiednie pomiary. Gimnazjaliści wcielili się w laborantów i zanalizowali próbkę z miejsca zbrodni. Na podstawie wyników wydedukowali, czym zatruł się denat z akt policyjnych.

 foto


 

 

 

   
© ALLROUNDER