Z Życia Szkoły
Aktywna Tablica SPE 2022
Program Aktywna Tablica ma na celu rozwój szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024. Zakłada on dofinansowanie placówek w celu zakupu pomocy niezbędnych do rozwoju kompetencji TIK w szkołach.
Program umożliwia stworzenie w szkole miejsca przeznaczonego do nauki i stymulowania rozwoju uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz korzystających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W ramach Aktywnej Tablicy nasza szkoła zakupiła monitor interaktywny 65", laptopy i specjalistyczne oprogramowanie.Podjęliśmy również współpracę ze Szkołą Podstawową nr 7 i Szkołą Podstawową nr 5 w Skierniewicach.Funkcję koordynatora odpowiedzialnego za współpracę pełni p. Aleksandra Szuplewska.Zespół nauczycieli uczestniczących w projekcie:- Błażejewski Artur
- Beata Chmurska
- Edyta Salamon
- Ilona Konieczna
- Ewa Szyszczyńska
- Bogusława Szmigielska
- Małgorzata Kobierska
- Anna Słomkowska-Fal
- Renata Szymańska
- Agnieszka Bombała
- Małgorzata Sitarska
- Paulina Król
- Barbara Przybył
- Marzena Kaczor
- Elżbieta Łopatka
- Aleksandra Szuplewska
- Agnieszka Węcławiak
- Urszula Pokora
- Małgorzata Morawska
- Karolina Milewska
- Iwona Tartanus
- Adrianna Frątczak
- Joanna Makowska
- Agnieszka Celejewska
- Marta Chmielewska
1. Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie technologii informacyjno - komunikacyjnych: zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i postaw, jakie mogą być użyteczne podczas wykorzystania TIK na zajęciach edukacyjnych,
2. Tworzenie rozwiązań - wypracowanie narzędzi, scenariuszy, materiałów, które są pomocne w radzeniu sobie z pracą w kontekście indywidualnych zadań zawodowych.HARMONOGRAM SPOTKAŃ W RAMACH
MIĘDZYSZKOLNEJ SIECI WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI STOSUJĄCYCH TIK
„Aktywna tablica”1. Spotkanie organizacyjne:
• Integracja uczestników sieci
• Rozpoznanie potrzeb i zasobów
• Ustalenie celów, harmonogramu pracy i działań
2. Spotkanie robocze:
• Dzielenie się doświadczeniami, narzędziami, dobrymi praktykami
• Tworzenie nowych rozwiązań
3. Spotkanie podsumowujące:
• Podsumowanie i omówienie pracy sieci
• Ewaluacja
Dobre praktyki
Zapraszamy do pobrania konspektów i scenariuszy zajęć z wykorzystaniem IT.
- „Uczę się przez zabawę z komputerem – doskonalę koncentrację, logiczne myślenie i emocje”
- Patrycja Krupa [.PDF - 356 KB] - Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka: „ Dobieranie w pary takich samych obrazków”
- Konspekt zajęć realidacyjnych - Małgorzata Sitarska [.PDF - 424 KB] - „Oddycham nosem – jestem zdrowy i mówię poprawnie” - Konspekt zajęć logopedycznych - Emilia Gierach [.PDF - 260 KB]
- „Uczę się przez zabawę z komputerem – doskonalę koncentrację, logiczne myślenie i emocje”